telefon-icon2Zapraszamy do kontaktu telefonicznego 15 843 01 41

koperta-iconLub z wykorzystaniem e-mail: biuro@interblock.pl

FAQ – pytania i odpowiedzi

1. Czy upload (wysłanie) jest ważny?

Tak upload czyli wysyłanie jest zdecydowanie ważnym czynnikiem. Protokół internetowy TCP/IP jest tak skonstruowany, że na każdą paczkę pobranych danych musi wysłać potwierdzenie. Całkiem istotną rolę odgrywa w momencie rozmowy przez Internet (min. skype), podczas gier oraz przy wysyłaniu plików do Internetu. Jeżeli chcemy grać, rozmawiać i w tle pobierać pliki bez żadnych opóźnień czy lagów musimy mieć na to miejsce podczas wysyłania (UPLOAD)

2. Jaką rolę w sieci odgrywa tzw. PING?

PING to narzędzie za pomocą, którego można zmierzyć czas w milisekundach, w jakim pakiety pokonują drogą do wybranych serwerów w różnych lokalizacjach geograficznych na świecie. Mniejsze „ping” oznacza lepsze jakościowo łącze co przekłada się na rozmowy przez Internet bez opóźnień i oglądanie filmów bez buforowania. Jakość natomiast gwarantuje dobry dostawca, dobra technologia i mniejsze zakłócenia.

Poniżej przedstawiamy kilka pingów do serwerów zagranicą i w Polsce z naszej sieci.

WP.PL – Wirtualna Polska – Serwis informacyjny
Czas odpowiedzi (ping): 8 ms

kamil _ bash _ Konsola_007

VALVESOFTWARE.COM – Firma Valve jest znanym twórcą gier na rynku elektronicznej rozrywki. W szczególności takich hitów jak seria Half-Life czy platforma Steam.
Czas odpowiedzi (ping): 12 ms

kamil _ bash _ Konsola_008

YOUTUBE.COM – Serwis internetowy, który umożliwia umieszczanie i odtwarzanie strumieniowe filmów
Czas odpowiedzi (ping): 2 ms

3. Jak przetestować swoją predkośc połączenia internetowego?

Aby przetestować szybkość działania internetu – należy wejśc na stronę www.speedtest.net i jako hosta wskazać na mapie sieć InterBlock – w ten sposób zostanie przetestowane połączenie pomiędzy komputerem a serwerem interblocku. Aby przetestować połączenie poza sieć interblocku należy w analogiczny sposób wybrać host na mapie Polski.

4. Czy są jakieś limity transferu danych?

Nie, nie ograniczamy ilości danych wysyłanych i pobieranych danych w ciągu miesiąca do i z Internetu tak jak to robią firmy, świadczące usługi dostępu do Internetu za pomocą technologii LTE

5. Czy jest możliwość uzyskania stałego – publicznego adresu IP?

Tak, jest taka możliwość. Za dodatkową opłatą, która wynosi 10zł można uzyskać stały publiczny adres IP.

6. Jak uzyskać dostęp do konta pocztowego na serwerach INTERBLOCK.PL?

Jeżeli chcesz posiadać konto WWW/SHELL/MAIL/FTP w domenie interblock
mail: login@interblock.pl
www: login.interblock.pl

wystarczy, że wyślesz maila na konto@interblock.pl z prośbą o utworzenie konta. Konta są darmowe. Każde konto ma do dyspozycji 4GB miejsca na dysku.

7. Co oznacza błąd 691 podczas połączenia PPPoE?

Jeżeli pojawia się błąd 691 to przyczyną zazwyczaj jest wpisany błędny login i hasło. W takim wypadku należy wpisać (nie kopiować) login i hasło.

8. Czy mogę zapłacić za instalację w domu, zaraz po jej dokonaniu?

Nie, firma „ITB” nie pobiera żadnych opłat gotówką, lub w jakiejkolwiek innej formie. Jedynymi formami uiszczania opłat są;

  • przelew
  • wpłata na konto

9. Czy w sieci INTERBLOCK są blokowane programy P2P

Nie, w sieci INTERBLOCK nie ma żadnych ograniczeń.

10. Czy moje dane są bezpieczne?

Dane są przechowywane w stabilnej bazie danych o ograniczonym dostępie (administrator i osoby, które tego potrzebują do wykonywania swojej pracy)

11. W waszej ofercie cena podstawowego abonamentu wynosi 37 zł, jaką mam gwarancję, że nie wzrośnie zaraz po podpisaniu umowy?

Ceny abonamentu wybranego przez użytkownika są gwarantowane w umowie, i utrzymywane przez cały czas jej obowiązywania.